Footjoy & Titleist fortsatt viktig pusselbit i Volvo Car Scandinavian Mixed
2024.05.31

Footjoy & Titleist fortsatt viktig pusselbit i Volvo Car Scandinavian Mixed

För omedelbar publicering.
Fredag den 31 maj 2024

230907_footjoy_dallas_hamilton_08985.jpg

Pressrelease

Nästa vecka är det återigen dags för Volvo Car Scandinavian Mixed, denna gången på Vasatorps Golfklubb i Helsingborg och Acushnet utgör fortsatt en mycket viktig pusselbit i leveransen av ett lyckat evenemang. Genom att leverera kläder till alla våra funktionärer samt erbjuda ett stort utbud av produkter till våra besökare i Mixed Village skapar vi tillsammans en upplevelse utöver det vanliga. Acushnets fokus på hållbarhet, jämställdhet och innovation är dessutom något som går hand i hand med tävlingens värdegrund.

Marit Kielland Hörberg, Nordic FootJoy Marketing Manager säger;

"Acushnet är stolta över att fortsätta vårt samarbete som en av de officiella partnerna till Volvo Car Scandinavian Mixed. Denna turnering är inte bara betydelsefull för svensk golf, utan den speglar även våra kärnvärden med sitt fokus på jämställdhet och miljötänkande.

Förra året fick vi fantastiska möjligheter att träffa våra brand fans i Stockholmsområdet. I år ser vi fram emot att träffa våra brand fans i Skåne och skapa nya minnen tillsammans.

Volvo Car Scandinavian Mixed är ett unikt evenemang som vi är hedrade att vara partner till, och vi ser fram emot att bidra till dess framgång och uppleva den inspirerande atmosfären som den erbjuder"

Hur ni kommer aktivera under eventet?

"Precis som 2023 kommer vi att ha ett 100 kvm stort tält i Mixed Village där vi erbjuder ett attraktivt produktsortiment till mycket fördelaktiga priser. Under veckan kommer vi att fokusera på en rad aktiviteter, med huvudfokus på barnen under familjedagen den 6 juni, men även på våra brand fans under hela turneringsveckan. Nytt för i år är att vi kommer att ha en terrass utanför tältet, vilket kommer att möjliggöra fler gäster och främja social gemenskap. Vi ser fram emot att välkomna alla besökare och skapa minnesvärda upplevelser tillsammans."

Hållbarhetsarbete

Med över 100 års erfarenhet har FootJoy utvecklat ett innovativt produktsortiment som är noggrant anpassat för dagens golfare. Vi har ett starkt fokus på hållbarhet vid både materialval och produktion, något vi är stolta över. Vårt breda sortiment i alla kategorier är utformat för att passa varje golfare, vilket säkerställer att de kan hitta rätt storlek och passform för sina behov. Detta bidrar inte bara till att produkterna får längre livslängd, utan hjälper också till att skydda miljön.

Claes Nilsson, vd på We Do Sports och initiativtagare till Volvo Car Scandinavian Mixed, säger;

"Vi är mycket glada över partnerskapet med Acushnet. Detta partnerskap bekräftar styrkan och effektiviteten i vårt samarbete, där vi tillsammans kommer att fortsätta utforska nya möjligheter och sträva efter innovation, hållbarhet och jämställdhet på olika sätt. Tillsammans säkerställer vi att Volvo Car Scandinavian Mixed förblir ett ledande evenemang på DP World Tour!

Kort om FootJoy’s klädkollektion under tävlingen

Butiken kommer att vara fylld med spännande produkter till fördelaktiga priser. Precis som 2023 kommer vårt fokus att vara på en färgglad sommar som skapar glädje bland golfarna ute på banan. Självklart kommer vi också att erbjuda basprodukter som varje golfare behöver, allt till mycket attraktiva priser.

Om Volvo Car Scandinavian Mixed

Volvo Car Scandinavian Mixed är ett golfevenemang anpassat för 2024. Samtida och högaktuellt. Evenemanget genererar en plattform för både traditionella och nytänkande företagare, genom fysiska och digitala kanaler samt företags- och privatpersoners förväntningar när det gäller nutidens evenemangs upplevelse. Vi är världens första helt jämställda golftävling där 78 av Europas bästa damer ställs mot 78 av de bästa herrarna i kampen om samma prispott och pokal.

Läs mer om Footjoy och Volvo Car Scandinavian Mixed på https://www.footjoy.se & www.volvoscandinavianmixed.se.

För frågor gällande pressmeddelandet, vänligen kontakta:

We Do Sports Europe
Axel Emanuelsson – Marknadschef, We Do Sports
Mobil: 0707-657724
Email: axel@wedosports.se

SLUT

About the DP World Tour

The DP World Tour is the main men’s professional golf Tour of the European Tour group, with a global schedule featuring 45 tournaments in 26 different countries across the 2023 season.

Formerly known as the European Tour, which was established in 1972, the 2023 DP World Tour schedule includes five Rolex Series events, along with four Major Championships, one World Golf Championship event, as well as tournaments staged around the world with a minimum prize of $2million for all events solely sanctioned by the DP World Tour.

The season concludes with the final Rolex Series event, the DP World Tour Championship, Dubai, where the winner of the Tour’s season-long competition, the Race to Dubai Rankings in partnership with Rolex, will be crowned.

DP World, the leading provider of global smart end-to-end supply chain and logistics solutions, is the title partner of the DP World Tour, which is administered by the European Tour group.

About the European Tour group

The European Tour group is the overarching corporate brand which administers four competition brands: the DP World Tour, the Challenge Tour, the Legends Tour and, along with the PGA of America, is the Managing Partner of golf’s greatest team contest, the Ryder Cup.

Established in 1972, the European Tour group is committed to ‘Driving Golf Further’ through our guiding principles of being innovative, inclusive and global.

Innovative: We are driving innovation in golf through the creation of award-winning content, pioneering tournament formats and the use of the latest technology and inventive fan engagement. We are committed to attracting new audiences whilst respecting the tradition of our sport.

Inclusive: We are committed to include all who share a love for the game of golf. We are passionate about a closer collaboration with the women’s game, golf for the disabled and promoting the many physical and mental health benefits of playing golf.  

Global: Since 1972, players from 38 different countries have won tournaments on our main Tour, while our live broadcast reaches more than 490 million homes in more than 150 countries every week, generating in excess of 2,200 global broadcast hours for each event. We also enjoy the support of many of the world’s leading business brands with DP World, Rolex, BMW, Emirates, Fortinet and Hilton as Official Partners.

The European Tour group has Strategic Alliances with the PGA TOUR, the Sunshine Tour and ISPS Handa PGA Tour of Australasia, while we ensure we have a positive long-term impact on the courses, countries and the communities we visit through ‘Golf for Good’, the umbrella name for the European Tour group’s commitment to ‘Driving Golf Further’ in an environmentally and socially sustainable way.

About the Ladies European Tour

The LET inspires women and girls to pursue their passion and realise their potential through the game of golf.

At our core, we aim to build and deliver an extensive competitive schedule of events to enable our strong, energetic, proud, and confident players to compete at the highest level, pursue their dreams and lead by example. 

Our diverse and multicultural membership of 421 professional golfers represents as many as 38 countries. We are a global tour with roots in Europe. 

We aim to entertain and excite, but also to enhance health and quality of life, as a responsible, committed and respectful partner.

Inspiring – our players are inspiring role models to follow and encourage others to pursue their own dreams. 

Passionate – we are driven by a passion to perform to our full potential and get better every day. It’s not just about the money or the glory, but a true love for the game.

Committed – we are fiercely committed to continuous improvement and recognise the grit that it takes to achieve long-term goals.

2023 marks the 45th season of golf tournaments since the professional tour was founded in 1978 and the fourth edition of the Race to Costa del Sol. This year’s schedule includes 30 events in 21 different countries and a record-breaking prize fund of €35 million.

The LET Access Series is the official development tour of the LET, formed to give players an opportunity to compete and progress onto the LET and achieve their dreams in professional golf.

Dp world