Norrman and Sagström ser fram emot att komma hem och spela Volvo Car Scandinavian Mixed
2024.05.21

Norrman and Sagström ser fram emot att komma hem och spela Volvo Car Scandinavian Mixed

För omedelbar publicering tisdag 21 maj, 2024

Madde och Vincent nyhet.jpg

Pressrelease

Vincent Norrman och Madelene Sagström är de senaste svenska stjärnorna som bekräftats att de kommer att spela på hemmaplan i Volvo Car Scandinavian Mixed, den 6-9 juni.

Tvåfaldige DP World Tour-vinnaren Norrman kommer att återvända till tävlingen för första gången sedan 2021, då han slutade på en 14:e plats på Vallda Golf & Country Club, och Sagström spelar tävlingen för andra året i rad efter att ha slutat delad 12:a förra året.

"Jag är verkligen glad över att ha fått möjligheten att få in det här evenemanget i mitt schema", säger Norrman. "När jag är baserad i USA får jag inte möjligheten att komma tillbaka så ofta som jag skulle vilja, så jag ser fram emot att spela inför hemmapubliken igen.

"Det är en riktigt intressant tävling och det har varit några svenska framgångar tidigare. Jag skulle älska att få med mitt namn på den listan och vinna en tävling till"

Trefaldiga Solheim Cup-stjärnan Sagström tillade: "Jag hade en fantastisk upplevelse i Sverige förra året. Atmosfären var olik allt jag har upplevt på en golftävling innan och det är fantastiskt att få möjligheten att tävla mot killarna från DP World Tour.

"Vi har visat under de senaste åren att vi är mer än kapabla att gå head-to-head med dem och jag tror att vi alla ser fram emot att få en ny möjlighet att göra det om några veckor."

De båda ställs mot landsmännen Alexander Björk, Linn Grant, som skrev historia 2022 när hon vann tävlingen, Johanna Gustavsson, Caroline Hedwall, Jesper Svensson och Sebastian Söderberg i Helsingborg.

Officiella World Ranking-poäng kommer att tilldelas på båda tourerna, liksom Race to Dubai-poäng för herrarna och Order of Merit- och Solheim Cup-poäng för damerna.

Ett brett utbud av biljettalternativ finns till försäljning nu, inklusive endags-, tvådagars- och veckobiljetter, från 325kr. Premiumbiljettalternativ finns också tillgängliga, från 825kr, med tillgång till en utsiktsplattform på 17:e hålet, förmånlig parkering och en drink och en måltidskupong.

Åskådare som köper före tisdagen den 28 maj kan spara upp till 23 procent på dagsbiljetter och upp till 14 procent på veckobiljetter, där det även går att spara upp till 11 procent på Premium-biljettalternativ. För mer information klicka här.

SLUT

About the DP World Tour
 
The DP World Tour is the main men’s professional golf Tour of the European Tour group. 

Our 2024 global schedule features a minimum of 44 tournaments in 24 different countries across three distinct phases of the season: five ‘Global Swings’ from November 2023 to August 2024; the ‘Back 9’ from September 2024 to October 2024; and the ‘DP World Tour Play-Offs’, comprising two consecutive Rolex Series events in November 2024.

Overall, the 2024 season features five Rolex Series events – the premium category of events on the DP World Tour - and four Major Championships, all of which count towards the Race to Dubai Rankings in partnership with Rolex, the Tour’s season-long competition which concludes at the DP World Tour Championship, Dubai. 

DP World, the leading provider of global smart end-to-end supply chain and logistics solutions, has been the title partner of the DP World Tour since the start of the 2022 season, the Tour’s 50th season following its formation in 1972. 

About the European Tour group

The European Tour group is the overarching corporate brand which administers: the DP World Tour, the Challenge Tour, the Legends Tour and the G4D Tour and, along with the PGA of America, is the Managing Partner of golf’s greatest team contest, the Ryder Cup.
 
Established in 1972, the European Tour group is committed to ‘Driving Golf Further’ through our guiding principles of being innovative, inclusive and global.

Innovative: We are driving innovation in golf through the creation of award-winning content, pioneering tournament formats and the use of the latest technology and inventive fan engagement. We are committed to attracting new audiences whilst respecting the tradition of our sport.

Inclusive: We are committed to include all who share a love for the game of golf. We are passionate about a closer collaboration with the women’s game, golf for the disabled and promoting the many physical and mental health benefits of playing golf.  

Global: Since 1972, players from 38 different countries have won tournaments on our main Tour, while our live broadcast reaches more than 490 million homes in more than 150 countries every week, generating in excess of 2,200 global broadcast hours for each event. We also enjoy the support of many of the world’s leading business brands with DP World, Rolex, BMW, Emirates, Fortinet and Hilton as Official Partners.
 
The European Tour group has Strategic Alliances with the PGA TOUR, the Sunshine Tour and Challenger PGA Tour of Australasia. Those Strategic Alliances, combined with partnerships with China Golf Association (CGA), Japan Golf Tour Organization (JGTO), the Korea Professional Golfers’ Association (KPGA), and the TATA Steel Professional Golf Tour of India, provide global pathways for players from across the world to compete internationally on the DP World Tour, the main men’s professional golf Tour of the European Tour group. 

We ensure we have a positive long-term impact on the courses, countries and the communities we visit through ‘Golf for Good’, the umbrella name for the European Tour group’s commitment to ‘Driving Golf Further’ in an environmentally and socially sustainable way.

About the Ladies European Tour

The LET inspires women and girls to pursue their passion and realise their potential through the game of golf.

At our core, we aim to build and deliver an extensive competitive schedule of events to enable our strong, energetic, proud and confident players to compete at the highest level, pursue their dreams and lead by example.

Our diverse and multicultural membership of 402 professional golfers represents as many as 43 countries. We are a global tour with roots in Europe. We aim to entertain and excite, but also to enhance health and quality of life, as a responsible, committed and respectful partner.

Inspiring – our players are inspiring role models to follow and encourage others to pursue their own dreams. 

Passionate – we are driven by a passion to perform to our full potential and get better every day. It’s not just about the money or the glory, but a true love for the game.

Committed – we are fiercely committed to continuous improvement and recognise the grit that it takes to achieve long-term goals.

2024 marks the 46th season of golf tournaments since the professional tour was founded in November 1978. This year’s schedule includes 31 events in 20 different countries and a prize fund of at least €34 million.

The LET Access Series is the official development tour of the LET, formed to give players an opportunity to compete and progress onto the LET and achieve their dreams in professional golf.

Dp world