Tylö går in som Partner till Volvo Car Scandinavian Mixed
2022.05.17

Tylö går in som Partner till Volvo Car Scandinavian Mixed

För omedelbar publicering
tisdagen den 17 maj, 2022

IMG_0035.CR2

Pressrelease Tylö

”Vi är mycket stolta och glada över att kunna presentera Tylö som ny partner inför årets upplaga av Volvo Car Scandinavian Mixed. Tylö har sitt ursprung i Halmstad och ett namn som är inspirerat av Tylön utanför Tylösand, därför känns det extra viktigt att ha med bolaget i familjen. Den lokala anknytningen till årets värdområde tillsammans med Tylös tydliga fokus på den mänskliga faktorn kring hållbarhet och välmående är viktiga aspekter för vår del. Att våra gäster kommer kunna uppleva och njuta av Tylös produkter på Hotel Tylösand är dessutom något som känns mycket bra. Vi ser fram emot detta samarbete!”

säger Henrik Hilford Brander, COO på We Do Sports 

“Att för första gången gå in som partner till Volvo Car Scandinavian Mixed är vi väldigt glada och stolta över. Hos Tylö står välmående i fokus och det aktiva livet som en del av detta. För oss är det viktigt att skapa samarbeten där en positiv inverkan på människan står som grund, därför blev det en självklarhet att ingå partnerskap med Volvo Car Scandinavian Mixed som ligger i framkant inom sin genre när det gäller såväl hållbarhet som jämställdhet och rättvisa.  

Målsättningen med vår medverkan är att fler får upp ögonen för bastandets många hälsofördelar. På plats på eventet kommer vi ha olika bastur för den som till exempel vill uppleva skillnaden mellan traditionell bastu och den senaste trenden på bastumarknaden: infraröd värme. Den infraröda värmen har använts inom vården för att lindra värk och påskynda läkning i årtionden men har först på senare år blivit en het trend även för kommersiellt och privat bruk. Genom att värma upp kroppen inifrån och ut ger den infraröda värmen hälsofördelar som bland annat smärtlindring, påskyndad muskelåterhämtning och bättre sömn. Kom och testa den behagliga värmen under Volvo Car Scandinavian Mixed!”  

säger Kajsa Nydahl, Marketing Manager på Sauna360

Om Sauna360

Tylö är en del av den globala koncernen Sauna360 som har flera starka bastuvarumärken i sin portfölj. På den svenska marknaden är Tylö starkast och är ett av Sveriges största och mest omtyckta varumärke inom bastu och välmående. Tylö har sedan 70 år tillbaka sin tillverkning i Halmstad och är stolta över den hantverkstradition och djupa kunskap som med åren har byggts upp. Utveckling, expertis och ständig strävan efter perfektion har tagit Tylö dit dom är idag. Genom högkvalitativa upplevelser med bastu, ånga och infraröd värme i fokus omdefinierar Tylö bastumarknaden med bastuprodukter av högsta kvalitet som utgör en viktig del av ett hälsosamt liv.

För Tylö är ett hälsosamt liv ett hållbart liv. I en föränderlig tid med klimatförändringar och ökade samhällsklyftor är det därför viktigt för oss att främja och jobba för att förbättra och göra skillnad i det vi gör. Vi vill skapa långsiktiga miljösamarbeten som inverkar positivt och minskar vår miljöpåverkan för framtiden samt främjar jämställdhet och rättvisa. Det gör vi genom att vägleda såväl medarbetare som kunder och leverantörer att jobba utifrån vår hållbarhetsstrategi. För ett välmående för både människan och den värld vi lever i.  

SLUT

Dp world