Volvo Car Scandinavian Mixed presenterar FootJoy som officiell partner till tävlingen
För omedelbar publicering
Onsdag den 10 maj, 2023
Pressrelease
Inför årets upplaga av tävlingen är vi väldigt glada att kunna presentera ett långt samarbetsavtal med FootJoy som officiell partner till Volvo Car Scandinavian Mixed. Tillsammans kommer vi kunna ta nästa steg i erbjudandet till våra partners, besökare och funktionärer.
”Acushnet är stolta att för första gången ha ingått ett tre års samarbete med Volvo Car Scandinavian Mixed. Detta ger oss en enorm möjlighet att ta del av en stor, lokal och inte minst relevant tävling som arbetar med ett strategiskt långsiktigt arbete som går i linje med vårt, nämligen ökad inkludering och jämställdhet inom golfen. Tävlingen ger oss även en fantastisk möjlighet att träffa våra brand fans”, säger Rikard Blomstrand, vd på Acushnet
Rikard fortsätter;
”Under tävlingen kommer vi att ha ett 100 kvm stort tält på området där vi erbjuder ett specialanpassat och attraktivt produktsortiment från våra varumärken, Titleist & FootJoy. Vi kommer även att erbjuda aktiviteter samt fina erbjudanden till våra brand fans i alla åldrar. Vi kommer att ha en av våra produktspecialister från FootJoy på plats som kommer utföra shoe fittings med vår helt nya Volumental, en avancerad 3D-scanner som hjälper till att hitta den bästa skon utifrån golfarens unika förutsättningar.”
”Det hade inte kunnat kännas mer självklart att presentera FootJoy som officiell klädpartner till Volvo Car Scandinavian Mixed, en aktör som ligger i framkant av industrin när det kommer till innovation, kvalitet och hållbarhet. Vårt nya partnerskap innebär bland annat att vi tillsammans arbetat för att ta fram en officiell kollektion till såväl partners som till funktionärer som ska hålla över tid och något man är stolt över att bära. FootJoys tydliga fokus på framtida generationer när det kommer till design, funktion och kvalitet är något som ligger helt i linje med våra värderingar som organisation där vi vill inspirera framtidens golfare och bana väg för jämställdhet och hållbarhet inom idrotten. Nu ser vi oerhört mycket fram årets tävling på Ullna Golf & Country Club i sommar, och att få vara med och skapa detta tillsammans med FootJoy känns fantastiskt”, säger Henrik Hilford Brander, COO på We Do Sports och inititativtagare till Volvo Car Scandinavian Mixed
Under årets Volvo Scandinavian Mixed tävling önskar FootJoy att inspirera publiken med en färgglad sommarkollektion. Produktsortimentet kommer därför innehålla ett brett utbud av färgglada pikétröjor till både dam och herr i hopp om att sprida glädje bland golfare under säsongen. Den kommer även omfatta nödvändiga bas- och mellanlager som är anpassade för de olika väderförhållandena i Norden tillsammans med utvalda sko- och handskmodeller. FootJoy erbjuder ett mycket brett sortiment och kan inte visa alla våra produkter på tävlingsarenan. Om ni kommer och besöker deras utställning under tävlingsdagarna kommer FootJoy som tack att överlämna en voucher med en generös rabattsats som gäller vid köp på deras hemsida där ni kan åtnjuta hela FootJoy-sortimentet.
FootJoys hållbarhetsarbete
FootJoys primära fokus är att erbjuda kvalitetsprodukter anpassade för varje golfare oavsett nivå. Med bred kunskap har de möjlighet att hjälpa golfaren att välja de rätta produkterna samt hur de på bästa sätt ska hanteras och underhållas över tid för att få en ökad livslängd för varje produkt. Detta är en viktig del i deras hållbarhetsarbete som också går i linje med Volvo Car Scandinavian Mixeds värderingar och värdegrund.
Om FootJoy
Med mer än 100 års erfarenhet av skotillverkning, har FootJoy en ledande position på världens största marknader. Med ett brett sortiment med olika kategorier anpassat för golfare i alla åldrar, från amatör till proffs, arbetar FootJoy kontinuerligt med att utvecklas för att kunna hjälpa alla golfare att spela sin bästa golf. Lång erfarenhet och ett bra sammarbete med våra brand fans har gett FootJoy möjligheten att utvecklas inom golfskor, golfhandskar och golfkläder. Detta har resulterat i att FootJoy har varit #1 Shoe & Glove on Tour i 75 år.
Om Volvo Car Scandinavian Mixed
Volvo Car Scandinavian Mixed är ett golfevenemang anpassat för 2023. Samtida och högaktuellt. Evenemanget genererar en plattform för både traditionella och nytänkande företagare, genom fysiska och digitala kanaler samt företags- och privatpersoners förväntningar när det gäller nutidens evenemangs upplevelse. Vi är världens första helt jämställda golftävling där 78 av Europas bästa damer ställs mot 78 av de bästa herrarna i kampen om samma prispott och pokal.
SLUT